Velkomst.
Formanden, Ole J. Andreasen bød velkommen.
1. Valg af dirigent.
Richard Senger blev valgt
som dirigent. Han takkede for valget og konstaterede, at indkaldelsen til generalforsamlingen var udsendt rettidigt.
Valg af stemmetællere.
Valgt blev Alice Andreasen og Knud Haugbølle.
Der var mødt 22 stemmeberettigede
medlemmer.
2. Formandens beretning.
Jeg vil endnu engang byde velkommen til den årlige generalforsamling, der vanen tro byder på en lang række interessante emner for beboerne i grundejerforeningen. Det
er mit håb, at vi får et godt møde og en livlig debat. I år skal vi desværre tage afsked med et bestyrelsesmedlem, idet vores mangeårige kasserer, Gert Larsen , har valgt at forlade bestyrelsen. Endvidere forventer vi snart
at skulle tage afsked med endnu et bestyrelsesmedlem, Poul Christiansen, der gør sig de hæderligste anstrengelser for at sælge sit hus på Slødam Allé for at flytte til Kalundborg. Disse to vil jeg vende tilbage til senere.
Nøragersmindevej.
Et af de største problemer gennem mange år, måske det største, har været den dårlige vedligeholdelse af Nøragersmindevej. Forholdende
omkring denne vej har været diskuteret år efter år. Efter et langt tungt træk med mange forhandlinger mellem Tårnby kommune og vore 3 grundejerforeninger Nøragersminde, Strandgården og Pilely, blev resultatet, at
Tårnby kommunalbestyrelse den 27. april 2004 afsagde en kendelse om istandsættelse af vejen. Kendelsen vedrører den sydlige del af vejen og vedrører opretning af kantstene og asfaltering. Udgiften blev anslået til 320.000 kr.
ekskl. moms.
Vedrørende udgiftsfordelingen anførte kommunen, at den i henholdtil Lov om private fællesveje, § 17, ville afholde samtlige udgifter ved istandsættelsen, da Tårnby kommunes brug
af vejen er altovervejende pga. pumpestationerne, børneinstitutionen og Tårnby kommunes del af fælleden. Afslutningsvis anførte, kommunen, at denne udgiftsfordeling kun var gældende for nærværende istandsættelse.
Arbejdet er udført, og på nuværende tidspunkt må vi sige, at vi har fået en harmonisk og god vej at køre på. Kantstenene mod markerne er sat så højt, at vi også undgår ulovligt parkerede
lastbiler og busser på grusbelægningen langs vejen.
Det eneste ankepunkt er, at vejen fortsat hæler mod nord, hvorfor den fortsat er farlig at færdes på for cyklister om vinteren.
Belysningen
på Nøragersmindevej.
På samme måde, som der har været rejst kritik af kørebanen på Nøragersmindevej, har der også været fremsat adskillige klager over belysningen. Denne kritik
har kommunen taget til sig, idet de har udskiftet pærerne i de eksisterende lysarmaturer med nogle kraftigere pærer. Det er min umiddelbare opfattelse, at denne udskiftning fungerer tilfredsstillende.
Vore egne veje.
Vore egne veje er i generel god stand. I 2002 fik vi godkendt vejene helt uden bemærkninger fra Tårnby kommune. I 2003 slap vi ikke helt så billigt. Hilversumvej blev godkendt uden bemærkninger, men kommunen havde indsigelser mod
ukrudtsbekæmpelsen ud for 2 parceller på Nøragersmindevej, og vi fik en reprimande over et fortovsstykke på Slødam Allé, der ikke var i orden som følge af lastvognskørsel hen over fortovet.
I 2004
steg kritikken fra kommunens side. Nøragersmindevej slap uden bemærkninger, men på Hilversumvej og Slødam Allé fandt kommunen nu i alt 5 steder, hvor fortovet skulle reguleres, et sted, hvor en asfaltkant skulle repareres og
7 steder hvor ukrudtsbekæmpelsen ikke var i orden.
Med hensyn til asfaltering og regulering af de fleste skæve fliser, så havde bestyrelsen taget hånd om dette problem, inden kommunen udgav sin vejsynsrapport, og overkørslen
på Slødam Allé er bragt i orden af grundejeren selv. Vedrørende ukrudtsbekæmpelsen, så er de aktuelle grundejere tilskrevet af bestyrelsen, og jeg er overbevist om, at de nævnte forhold nok skal blive bragt i orden.
Kommunens vejsynsrapport bliver ikke længere fremsendt til foreningen. Vi får i stedet et brev hvoraf det fremgår, at vi nu kan finde den aktuelle rapport på kommunens hjemmeside. Internetadressen er: http://www.taarnby.dk/
– derefter veje, vejsyn, området Nøragersminde, Pilely. Her kan ikke kun bestyrelsen, men alle grundejere, ”gå” ind og se resultatet af kommunens vejsyn.
Vejarbejde i foreningen.
Bestyrelsen
foretog også selv vejsyn, hvor vi observerede en lang række revner i asfalten, knækkede fliser og skæve kantstene. I efteråret 2003 blev entreprenør Kenneth Seeman anmodet om at foretage reparation af de værste skader
på fortove og kantstene. Da arbejdet skulle udføres – efter at der havde været flere forhindringer – så glemte hans medarbejdere at kigge på deres arbejdsseddel, og de udskiftede derfor en lang række fliser,
der ikke skulle skiftes. Vi nægtede at betale for det udførte arbejde, og resultatet blev, at Kenneth accepterede betaling for lægning af 46 fliser uagtet hans folk havde lagt omkring 68.
Før vi fik asfalteret vore kørebaner,
var disse i mindre god stand med en del lunker og revner. Efter at asfalteringen blev udført, er der meget hurtigt opstået nye revner. På anmodning har NCC nu lukket de mange revner med flydende asfalt. Da vi har dokumentation for, at årsagen
til den kraftige revnedannelse skyldtes mangelfuld fundering ved den oprindelige asfaltering, så har vi krævet, at NCC lukkede disser revner som en garantireparation. Det er ikke lykkedes at finde forståelse for dette synspunkt hos NCC, og
da vi ikke har råd til at føre en langvarig retssag mod firmaet, så har vi måttet betale for dette arbejde. Denne revneforsegling og en mindre asfaltering langs et par kantstene har kostet os 27.087 kr.
Derudover har NCC
efter aftale udført følgende asfaltarbejder: Asfaltering af 5,6 m2 borter i fortov, asfaltering ud for 3 indkørsler, asfaltering af den vestlige udkørsel fra Hilversumvej i Nøragersmindevej og asfaltering af 1
m2 lapper i vej. For dette asfaltarbejde har firmaet beregnet sig 37.625 kr. Da indkørslerne ikke er asfalteret i overensstemmelse med vor klare aftale, og firmaet har overdrevet størrelsen af indkørslen til Hilversumvej med
2,6m2, så har vi indtil videre tilbageholdt et beløb på ca. 17.625 kr. Asfaltfirmaet svar har indtil nu været – total tavshed - og vi står tilbage med et halvfærdigt stykke arbejde.
Er
der landet en ufo i vores baghave?
Fortovet på det sydvestlige hjørne af Nørgersmindevej/Hilversumvej, der er ejet af Tårnby kommune, ser meget mystisk ud. Vi har tidligere diskuteret 4 – 5 ødelagte fliser
med et par grundejere, men på nuværende tidspunkt er 21 fliser knækkede. Det er helt uforståeligt, og ingen har kunnet give os en forklaring. Ej heller kommunens ingeniører og teknikere. Efter en række resultatløse
undersøgelser, har kommunen givet tilsagn om at ville stå for udskiftning af disse fliser. Denne udskiftning vil dog først finde sted, når fliserne ligger så skævt, så man kan falde over dem.
Belysning i grundejerforeningen
Det er mit indtryk, at alle er glade for den nye belysning, som vi har fået opsat på vore veje, og som nu har fungeret i et par år. Processen omkring belysningen har
dog været meget lang og er endda endnu ikke helt afsluttet.
Forleden dag fandt jeg den første skrivelse frem fra Tårnby kommune vedrørende ny belysning i foreningens område. Den var dateret den 9. november 2001. Herefter
vendte jeg tilbage til de nyeste skrivelser dateret henholdsvis den 3. december 2004 og den 12. januar 2005, hvor der er anført følgende fra elektrikeren:
I det jeg henviser til Deres skrivelse af 20. november d.å, skal jeg beklage,
at arbejdet ikke er færdiggjort. Ved en fejltagelse er det fuldstændig ”røget ud” af vores ordresystem. Jeg beklager endnu engang og kan oplyse, at det vil blive færdiggjort inden 3 uger. På den sidste skrivelse ses
anført, at arbejdet nu er udført, men asfaltarbejdet mangler. Dette vil blive udført hurtigst muligt.
På vej her op til generalforsamlingen kunne jeg så konstatere, at der ikke var sket noget siden den 12. januar. Så
vi venter fortsat spændt på den endelige afslutning.
Nye gadeskilte.
Når jeg taler om belysning i grundejerforeningen, så bør jeg også nævne vore gadeskilte.
Sidste år
blev der gjort indsigelse over, at man snart ikke længere kunne læse gadeskiltene på Hilversumvej. På nuværende tidspunkt har kommunen opsat nye skilte i begge ender af Hilversumvej. Skiltene på Slødam Allé
er ikke udskiftet, men det har heller ikke været nødvendigt, idet de fortsat er nemme at læse.
Et mondænt kvarter.
I 1973 udtalte vores daværende formand, Arne Pedersen, at hvis vi fortsatte
med at udvikle vort område og vore grunde, så kunne det blive et helt mondænt kvarter at bo i. Vi må konstatere, at vi i de mellemliggende år har fået et meget mondænt kvarter at bo i. Til glæde for os alle hver
evig eneste dag, hvor vi går tur og ser hvor flot og blomsterrigt, at hele området ser ud.
Derfor virker det også lidt ærgerligt, at det de sidste par år faktisk er gået tilbage, hvilket er åbenbart for
kommunen, men et problem, som vi også selv kan se. Der er meget mere ukrudt foran indkørslerne, end det tidligere er set, og opstillingen af gamle paller i carporte og forhaver, opstalling af rammer efter modtaget brænde, af ”bilvrag”
og lastbiler, og henstilling af affald er blevet et stadigt stigende problem.
Jf. § 20 i vore love, så skal vi holde vore veje og grunde fri for ukrudt, oplagsplads, bilvrag og lignende. Bestyrelsen skal opfordre hver enkelt grundejer til
at gå hjem og kigge på vejen og de enkelte grunde for at se, om vi hver især lever op til grundlaget i vore love. Hvis I har nogle holdninger til dette spørgsmål, så vil vi meget gerne diskutere spørgsmålet
under den åbne debat senere i aften.
Fastelavnsfesten.
Atter i år havde grundejerforeningen en rigtig god fastelavnsfest. Desværre var jeg selv bortrejst på dagen, men den
øvrige del af bestyrelsen udførte et solidt stykke arbejde. Til at hjælpe sig havde bestyrelsen allieret sig med nogle af Gert og Inges familiemedlemmer og Lillian og Folke Nyberg, Hilversumvej 27. Hermed skal jeg udtrykke en tak til alle,
der deltog i festlighederne på dagen, og en særlig tak til jer der sled og slæbte, for at gennemføre endnu en rigtig god fastelavnsfest.
Som et kuriosum hertil skal nævnes, at det faktisk er lykkedes at holde udgifterne
til den årlige fastelavnsfest i ro gennem de sidste 7 år, og dette til trods for, at godteposerne bliver mere og mere spændende, og at vi i stedet for at uddele gammeldags sodavandsflasker på 25 cl., i stedet uddeler plasticflasker
på 50 cl. Her skal der lyde ros til Inge og Gert, der i den grad har forstået at købe ind, når de fandt de rigtige tilbud, og som også de sidste par år har været ude med ”raslebøssen” hos en række
store kendte firmaer, for at få dem til at sponsere ting og sager til godteposerne.
Grundejersammenslutningen i Tårnby kommune.
Grundejersammenslutningen i Tårnby kommune skal jeg kun nævne ganske
kort i år. Den nye formand for sammenslutningen, Egon Jørgensen, har allerede flere gange markeret sig meget positivt. Han har arrangeret møder med foredrag om naboretlige anliggender, TDC-kabel TV og en lang række andre emner.
Et af de sidste tiltag, som han arbejder med er, at få en lidt kompliceret rabataftale i stand med et asfaltfirma, hvilket skulle komme alle grunderforeningerne til gode. Desværre er denne aftale indgået med NCC, hvilket ikke just taler
for, at det er en ordning, som vi vil kunne få lyst til at benytte os af. Vi følger dog projektet med interesse, for at se, hvad det er for aftaler, der bliver indgået.
Kom med på tur! - Kender du dit nærområde?
Naturen er så viselig indrettet, at alle er velkomne uanset alder! Sådan har bestyrelsen skrevet ud til alle medlemmerne.
Lige uden for vores dør ligger fælleden, som kan danne rammen om mange spændende ture såvel
til fods som på cykel. Turene kan være små gåture i det nære, men også cykelture til Kongelunden og København – eller hvad med en cykeltur til Brøndby Strand eller kunstmuseet Arken.
I praksis
kommer mange af vore medlemmer dog kun sjældent eller aldrig på fælleden, og det vil vi i bestyrelsen gøre noget ved. Vi har derfor i vores skrivelse til medlemmerne, ”Orientering, april 2005” , inviterer
alle foreningens medlemmer på 3 vandreture i nærmiljøet. Turene giver frisk luft, motion og inspiration til fortsatte ture, og hvis der er tilslutning til flere ture, så arrangerer vi gerne nye – og længere - ture i efteråret.
Tur 1.
Søndag den 24. april kl. 10.00 - 3,3 km .
Fra indgangen til fælleden går vi ad Kanalvej ned til Ugandavej. Vi fortsætter ad Ugandavej mod sydvest til Svenskeholmevej og går
derfra mod sydøst tilbage til Lågen ved Hilversumvej. Turen er en ren eng-tur.
Tur 2.
Søndag den 1. maj kl. 10.00 - 3,9 km .
Fra indgangen til fælleden går vi ind
på Snogevej mod sydvest, videre ad Pinseskovvej mod Kanalvej, hvorfra vi fortsætter ad Kanalvej mod nord tilbage til Hilversumvej. Turen er en skovtur ud i Pinseskoven, hvor vi skal nyde de forårsgrønne birketræer.
Tur 3.
Søndag den 22. maj kl. 10.00 - 4,0 km .
Fra indgangen til fælleden går vi ad Svenskeholmvej, videre ad Ottehøjevej til et dejligt højtliggende udsigtspunkt, hvor der
serveres en øl eller en sodavand. Efter en lille pause fortsætter turen ad Ottehøjevej, videre ad Granatvej til Svenskeholmvej, hvorfra det atter går hjemad.
På alle turene vil det være muligt at medbringe barnevogne
og trækvogne. Husk passende påklædning i forhold til det aktuelle vejr. Ved ekstremt dårligt vejr vil den aktuelle tur blive flyttet til søndag den 12. juni
Hjemmeside for Pilely
Det er ikke
alle medlemmer, der ejer en computer eller ønsker at ”gå” på Internettet. Derfor er det også vigtigt at fastholde en tæt kontakt til medlemmerne ved udsendelse af orienteringsskrivelser, hyggesnak ved fastelavnsfesterne
m.v.
Af hensyn til de medlemmer der har en forventning om at kunne finde oplysninger om foreningen på Internettet, har bestyrelsen nu etableret en hjemmeside under navnet www.gf-Pilely.dk.
Da det er meget dyrt at få konstrueret en professionel hjemmeside, og ingen medlemmer har meldt sig som frivillige forsøgskaniner til denne opgave, har formanden (der aldrig tidligere har beskæftiget sig med dette arbejdsområde)
brugt mange gode dage og nætter på at udvikle et brugervenligt produkt, som forhåbentligt vil kunne tilfredsstille foreningens medlemmer.
En stor tak skal lyde til Louise Lahn fra Tårnby kommunebibliotek, der har brugt
flere nætter på Internettet ”sammen med formanden” for at forklare denne de mange mystiske koder og ”tegnsprog” og programmer til upload og download, når det hele blev lidt for vildt.
Flystøj.
Flyvemaskiner er flotte fugle, der bevæger sig hen over en smuk himmel.
Gennem de sidste år har vi fuldt ud accepteret, at lufthavnen er en del af vort nærmiljø, men dette har også betydet, at vi
efterhånden har opgivet at klage over røg og støj fra de flyvemaskiner, der trods alt fortsat glemmer at flyve lige ud, men i stedet lægger vejen forbi Pilely. Heldigvis har nye skærpede miljøkrav og en øget ”selvkontrol”
sikret, at dette ikke sker så ofte – men det sker. Samtidig har man tilladt flyvning med mere støjende fly fra østlandene.
Efterhånden var det gået helt i glemmebogen, hvor man skulle klage. Det resulterede
selvfølgelig ofte i, at folk helt undlod at klage. Heldigvis har Theresa opgraderet vores viden på dette felt, så hvis en flyver er ved at lande i din baghave, så kan du klage til nedennævnte adresser:
Københavns
Lufthavne A/S, Miljøafdelingen, Box 74, Lufthavnsboulevarden 6, 2770 Kastrup. Tlf. 32 31 25 60.
Statens Lufthavnsvæsen, Lufthavnshuset, Box 744, Ellebjergvej 50, 2450 København SV. Tlf. 36 18 60 00.
Legende børn
Arne Larsen, Hilversumvej 38, foreslog på sidste generalforsamling, at der blev opsat skiltning med ”Legende børn” i foreningens område. Forslaget blev debatteret livligt,
og vi lovede i bestyrelsen at undersøge, hvad der kunne lade sig gøre. Resultat? Vi har i den mellemliggende periode været i kontakt med såvel politiet som kommunen, uden at vi på nuværende tidspunkt har et klart overblik
over vore eventuelle muligheder. Dette arbejde vil blive fortsat i den kommende periode.
På sidste generalforsamling blev problemet med de mange hestepærer på vore veje ligeledes debatteret. Det har været temmelig kaotisk
at finde en løsning på dette problem, idet det indtil nu kun er lykkedes at identificere et mindre antal ridende i området. Dertil kommer, at der ikke er nogen regler, der siger, at hesteejerne skal fjerne dyrenes efterladenskaber. Efter
aftale med Tårnby kommune, vil vi forsøge at identificere flere hesteejere via skovfogeden i Kongelunden. Derefter vil vi tilskrive de aktuelle parter om vores holdning til hestepærer.
Ingen ønskede ordet til formandens
beretning. Beretningen blev herefter vedtaget med
akklamation.
3. Regnskab for kalenderåret 2004.
Kassereren, Gert Larsen , fremlagde foreningens regnskab. Nedenfor er anført nogle hovedtal. I øvrigt
henvises til det udsendte regnskab.
Indtægter:
Kontingent | 36.000 |
Øvrige indtægter | 600 |
Renter | 81 |
Indtægter i alt | 36.681 |
Udgifter:
Rensning
af vejbrønde | 2.523 |
Overført til vejfonden | 10.000 |
Adm.
+ gebyrer + fastelavn | 17.209 |
Udgifter i alt | 29.732 |
Særlige poster:
Indtægter snerydning | 22.500 |
Udgifter snerydning | 22.500 |
Overskud/underskud | 0 |
Status pr. 31/12.
Egenkapital pr. 1/1 2003 | 23.642 |
Årets resultat | 6.949
|
Passiver i alt | 30.591 |
Vejfonden:
Indtægter:
Overført fra Pilely | 10.000 |
Renter | 872 |
Indtægter i alt | 10.872 |
Udgifter:
Vejarbejde | 82.038 |
Gebyr | 70 |
Udgifter i alt | 82.108 |
Status:
Egenkapital pr. 1/1 2004 | 202.013 |
Årets resultat | -71.236 |
Passiver i alt Note 1. | 130.777 |
Note 1. Bestyrelsen er ikke tilfreds med asfaltarbejde udført af firmaet NCC,
da arbejdet ikke er udført som aftalt. Foreningen har derfor tilbageholdt et beløb på kr. 17.625 indtil arbejdet færdiggøres. (Kortfristet gæld). Bankindestående pr. 31/12 2004 var således 148.402 kr.
Regnskabet for grundejerforeningen og regnskabet for vejfonden blev sat til afstemning under et. Begge regnskaber blev godkendt med 22 stemmer. Ingen stemte imod eller undlod at stemme.
4. Forslag.
Derefter blev der
fremsat forslag i henhold til det til medlemmerne udsendte materiale.
Forslag 1.
I § 8 ændres teksten som følger:
Nuværende tekst: Intet
medlem kan repræsenteres af andre.
Forslag: Et medlem kan lade sig repræsentere af et andet medlem af foreningen
ved fuldmagt. Intet medlem kan dog møde med mere end en behørigt
udfyldt
og underskrevet fuldmagt. En fuldmagt skal afleveres til
dirigenten straks ved generalforsamlingens start for at være gyldig.
Begrundelse: På generalforsamlingen i 2004 anmodede et medlem af foreningen
bestyrelsen om
i 2005 at fremsætte et forslag, der gjorde det muligt at
foretage afstemning ved fuldmagt. Bestyrelsen stiller sig neutralt til
ovenstående forslag.
Forslaget blev livligt debatteret, hvorefter det blev sat til afstemning.
17 stemte imod forslaget. 5 stemte imod forslaget eller undlod at stemme. Forslaget nedstemt.
Forslag 2.
I § 8 ændres teksten som følger:
Nuværende tekst: Over det på generalforsamlingen passerede føres en protokol.
Forslag: Over det på generalforsamlingen passerede føres et referat. Når referatet
er godkendt i foreningens bestyrelse
og underskrevet af formand, sekretær
og dirigent stilles det til rådighed for foreningens medlemmer.
Begrundelse: Det er snart mange år siden, at foreningen har brugt en protokol. Forslaget
indeholder således
udelukkende en sproglig tilpasning til forholdene, som de
er i dag. For at sikre at referatet er i overensstemmelse med de på generalfor
samlingen vedtagne beslutninger, indeholder forslaget desuden flere garanti
er – dels
ved godkendelse i bestyrelsen – dels ved underskrift-garanti på ori-
ginaldokumentet og dels ved at referatet stilles til rådighed for foreningens
medlemmer. Bestyrelsen stemmer for nærværende forslag.
Forslaget blev debatteret, hvorefter det blev sat til afstemning. 19 stemte for forslaget. 3 stemte imod eller undlod at stemme. Forslaget vedtaget
Forslag 3.
I § 20 ændres teksten som følger:
Nuværende tekst: I sommerhalvåret skal fortove renholdes for generende ukrudt…..
Forslag: Fortove skal renholdes for generende ukrudt……..
Begrundelse: Der er her tale om en modernisering af foreningens love til de forhold, som
vi kender i dag. På det tidspunkt, hvor lovene blev udfærdiget, var fore-
ningen ikke godkendt til helårsbeboelse, hvorfor det kun var
aktuelt at ved-
ligeholde veje og grunde om sommeren. Bestyrelsen stemmer for forslaget.
Forslaget blev debatteret, hvorefter det blev sat til afstemning. 21 stemte for forslaget. 1 undlod at stemme. Forslaget vedtaget
5. Valg.
Følgende var på valg:
Bestyrelsesmedlem (2 år).Gert Larsen . Genopstillede ikke. I stedet blev valgt Karin Lindegaard.
Bestyrelsesmedlem (2 år).
Claus Vilandt – genvalgt med akklamation.
Bestyrelsessuppleant (2 år). Steen Hjorhøy, Hilversumvej 29, valgt med akklamation.
Bestyrelsessuppleant (1 år). Arne Larsen,
Hilversumvej 38, valgt med akklamation.
Revisor (2år). Hakon Stavsholm, Slødam Allé 18, valgt med akklamation.
Revisorsuppleant (1 år). Inge Larsen, Slødam Allé
4, valgt med akklamation.
6. Eventuelt.
Ib Nielsen, Slødam allé 3, glædede sig over fastelavnsfesternes afholdelse på Slødam Allé, og tilkendegav, at han gerne ville medvirke til,
at festerne også fremover kunne afholdes samme sted som hidtil, også selvom Gert Larsen havde forladt bestyrelsen.
Gert Larsen tilsluttede sig forslaget om, at fastelavnsfesterne fortsat skulle afholdes på Slødam Allé.
Bestyrelsen takkede for de positive tilkendegivelser og fastslog, at med den tilslutning der var til at afholde festerne samme sted og på samme måde som hidtil, så ville der være fuld opbakning, også fra bestyrelsens side.
Ib Nielsen genfremsatte et forslag, der gik ud på at formå Tårnby kommune til at bygge en bro over kanalen for enden af Nøragersmindevej, så heste kunne ride direkte ud på fælleden i stedet for at skulle føres
rundt på flere veje i grundejerforeningen.
Formanden havde umiddelbart 3 indvendinger imod forslaget, men lovede på trods heraf at rette henvendelse til kommunen for at høre deres indstilling til forslaget.
1) En
bro på Nøragersmindevej ville fjerne generende hestetrafik på de øvrige veje, men fremme den generende hestetrafik på Nøragersmindevej.
2) En bro vil formentlig være meget dyr at anlægge, og formanden
havde ikke tiltro til, at kommunen ville ofre de nødvendige midler til et sådant byggeri.
3) Hvis kommunen valgte at bygge en bro på Nøragersmindevej, ville kommunen formentlig betinge sig, at broen fik en sådan
status, at den ville kunne fungere som offentlig adgangsvej til Amager Fælled, med de ulemper dette i øvrigt ville medføre for foreningens beboere.
Steen Hjorhøy spurgte om status i forhold til parkering af lastbiler
på foreningens private grunde.
Formanden svarede, at forholdet endnu ikke var endeligt afklaret, idet der ved gentagende henvendelser til Tårnby kommune blev givet forskellige svar. Formanden forventede en endelig afklaring af spørgsmålet
i dette forår. Indtil der forelå et endeligt svar, måtte det anses for lovligt at parkere lastbiler på de private grunde, så længe at dette forvoldte skader på foreningens kørebaner, overkørsler og fortove.
7. Afslutning.
Formanden holdt herefter en tale for de afgående bestyrelsesmedlemmer.
Kære Gert.
Jeg vil gerne på grundejerforeningens vegne sige dig en dybfølt tak for
18 års tro tjeneste i grundejerforeningens bestyrelse.
I de år hvor vi har været sammen i bestyrelsen, har du både været en god kammerat, en god kollega, en god ven, en god modspiller og ikke mindst en god medspiller.
Du har altid sørget for en bunke praktiske ting, og stort set alle foreningens remedier har kunnet opbevares hos dig og Inge.
Du har altid været med, hvor tingene skete, og du har måttet slås med flere formænd og flere
revisorer. Det er en dejlig fornemmelse at stå her som formand og glæde sig over, at kassereren ikke kun har undladt at stikke af med kassen, men at han nærmest har tilført den ekstra kapital.
En af de ting, som du sammen
med Inge har lagt stor vægt på, har blandt andet været, at fastelavnsfesterne skulle være overdådige, men på en måde, hvor det ikke belastede foreningskassen unødigt. Og resultatet har vi da også løbende
kunnet følge, og det har været absolut positivt.
Jeg har således konstateret, at der i 1994, hvor der var en anden kasserer, blev brugt 6.617 kr. på fastelavnsfesten, og i 2004, hvor du var kasserer blev der brugt 6.112
kr – eller 500 kr. mindre end i 1994. Det er flot. I år er beløbet så yderligere reduceret med 500 kr.
Så tak til dig for de mange år i bestyrelsen, og det skulle ikke undre mig, om du om nogle år, når
du har slappet lidt af, vender tilbage til bestyrelsesarbejdet.
Kære Inge.
Det er ikke normal kutyme, at ægtefæller til bestyrelsesmedlemmer bliver kaldt til skafottet for at få et ord med på vejen.
Lige præcis med dig, er der dog en grund til at gøre en undtagelse. I mange af de aktiviteter, som foreningen har beskæftiget sig med, har du gjort en positiv forskel. Du har stået for en lang række indkøb, du har stået
for pynt og pjat, og jeg husker stadigvæk det år, hvor du pludselig kom i tanke om, at der skulle sættes en kat på hver af godteposerne. Hvad gjorde du så. Jo – under hele turen til familiebesøg på Stevns –
og hjem igen, sad du i bilen og klippede katte, mens Gert kørte – og da du kom hjem fra Stevns, så var der stort set mjav spredt ud i hele bilen.
Det er også dig, der har fundet på at ringe og skrive til alle mulige
firmaer for at skaffe sponsorer til godteposerne, og selvom ikke alle firmaer har været lige positive, så er det trods alt lykkedes dig at skaffe kuglepenne, farvebøger, postkort med landsholdet og meget andet. Så til dig vil grundejerforeningen
også gerne sige tak for en stor indsats.
Kære Poul.
Du er ikke på valg i år, og da du fortsat bor her i grundejerforeningen, så har vi valgt at holde på dig i bestyrelsen indtil du flytter. Da du allerede
har købt hus i Kalundborg, så er vi klar over, at du kun vil forblive her i kort tid.
Selvom det måske er lidt tidligt, og lidt risikobetonet, så har jeg alligevel valgt at takke dig i aften for 2 gode år i grundejerforeningens
bestyrelse. Derfor skal du også have en lille erindringsgave, med dig i dag. Derefter vil jeg advare dig. Hvis du er her endnu ved næste generalforsamling, så kommer du altså til at levere flaskerne tilbage.
Men tak for
de 2 år der er gået, og held og lykke i Kalundborg, når du får solgt dit hus.
Dirigenten takkede for en god ro og orden under generalforsamlingen.
Formanden takkede for et godt møde
og ønskede alle en god hjemtur.
Claus Vilandt Richard Senger Ole J. Andreasen
Sekretær Dirigent Formand